Kalite Çalışmaları

 

KURUM BİLGİLERİ

FAKÜLTE VİZYONU

 

Fakültemizin Vizyonu, Misyonu, Temel Değerleri ve Kalite Politikası, Birim Danışma Kurulumuzun görüşü alınarak 24.10.2024 tarihli ve 614/09 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile oluşturulmuştur.

 

Fakültenin temel hedefleri doğrultusunda ve 3 eksen boyutunda Vizyonu (amaçlar) şu şekildedir:

 

Eksen 1. Kurumsallaşma

  • Kişi veya kişilere bağlı olmaksızın sistem içindeki her türlü iş ve faaliyetin aksamadan sürekliliğini sağlamak,
  • Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli şekilde kullanılmasına yönelik olarak, şeffaf saydam, hesap verebilir, denetlenebilir ve katılımcı bir yönetim anlayışını sürdürülebilir kılmak,
  • Altyapı eksikliklerini tamamlamak ve mevcut altyapıyı etkili bir şekilde kullanmak,
  • Kurumsal hafızayı muhafaza etmek ve kurum kimliğini geliştirmek,
  • Ortak akıl ile en ideal (en uygun) çözümler ve kararlar üretmek,
  • Herkese eşit ve adil olmak,
  • Katılım ve sorumluluk bilincinin en üst düzeye çıkarmak,
  • Etik kurallara uyulmasını sağlamak,
  • Toplumsal, çevresel ve estetik duyarlılık göstermek,
  • Akademik ve İdari personelin nitelik ve nicelik olarak kapasitesini artırmak,
  • Akademik ve İdari personelin iş tatmin düzeyini artırmak ve çalışma performansına göre ödüllendirmektir.
 

Eksen 2. Kalite ve Verim

  • Uluslararası ve Ulusal düzeyde sürekli lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretim ile bilimsel araştırma ve uygulamalarda tanınabilir, önder, etkin ve yetkin konumda olmak,
  • Üniversitemizin Kalite Güvence Sistemi ve Esasları Doğrultusunda Ulusal ve Uluslararası akreditasyon sürecine dâhil olmak ve tamamlamak,
  • Yenilikçi ve öğrenci odaklı eğitim ve öğretim programı oluşturmak ve geliştirmek,
  • Eğitim-öğretimde yeni metotlar geliştirerek, teknoloji kullanımını, verimliliği ve kaliteyi arttırmak ve sürekliliğini sağlamak,
  • Ülke kültürü ve gerçekleri göz önünde bulundurarak, çevreye duyarlı yeni vizyonlar geliştirebilecek bilgiye sahip, sorunlara toplum ve kamu yararı ile bilim ve sanat anlayışını gözeten katılımcı yaklaşımla alternatif çözümler arayan, disiplinler arası çalışmaya yatkın, sorgulayan, analiz edebilen, en uygun çözüm üreten, iletişim yeteneği gelişmiş, yeniliklerle kendisini geliştirebilen, uygulamaya yönelik sorumluluk alabilecek ve mesleki etiğe sahip «mimar, peyzaj mimarı, şehir ve bölge plancısı, iç mimar ve endüstri ürünleri tasarımcısı» yetiştirmek,
  • Akademik ve İdari Personelin yetkinliklerini artırarak yeni bilgi ve teknolojiler üretmek, kullanmak ve yaymak,
  • Fakülte içinde eğitim ve öğretim ile bilimsel araştırma ve uygulamalarda ortak çalışma, işbirliği, paylaşma ve uyum bütünlüğünü sağlamak,
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde Fakültenin hareketliliği, işbirliğini ve tanınırlığı arttırmaktır.
 

Eksen 3. Kamu Hizmet ve Katkılar Sağlama

  • Ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve meslek kurumları, meslek odaları ve yerel yönetimler ile işbirliği içerisinde, disiplinler arası eğitim ve araştırma programlarına katkıda bulunmak,
  • Ulusal ve Uluslararası ölçekte nitelikli bilimsel araştırma ve geliştirme projeleri mesleki ve sosyal projeler üretmek ve rekabet edebilir düzeye getirmek, 
  • Mesleki Proje yarışmalarını organize etmek ve katılmak,
  • Paydaşlara ve mezunlara sürekli eğitim hizmeti vermek,
  • Bilimsel ve mesleki boyutta yayın sayısını artırmak ve geliştirmek,
  • Bilimsel, teknik ve mesleki boyutta proje, danışmanlık, mentorlük, uygulama, vb konularda hizmet ve katkı sağlamaktır.

 

Hedefe Ulaşmada Temel Değerler (İlkeler)

  • Süreklilik veya sürdürülebilirlik
  • Adil olmak
  • Eşitlik
  • Etik kurallara uygunluk
  • Optimal Kalite ve Verim
  • Ortak akıl ile en ideal (en uygun) kararlar ve çözümler üretmek
  • Düşünce, ifade ve akademik özgürlük
  • Şeffaflık
  • Denetlene bilirlik ve hesap verebilirlik
  • Katılımcılık
  • Sorumluluk almak
  • Öğrenci odaklı yaklaşım
  • Toplumsal, çevresel ve estetik duyarlılık
  • Üretkenlik
  • Geleceğe ışık tutmak
  • Yenilikçilik
  • Disiplinler arası bilimsel yaklaşım
  • İş tatminini geliştirmek
  • Dürüstlük ve iyi niyet yaklaşımı

 

FAKÜLTE MİSYONU

Fakültemizde öngörülen hedef ve vizyon çerçevesinde geleceğe yönelik görev ve eylemler; 

  • Bölümler içinde sağlıklı iletişim kurma, mutlu ve huzurlu bir ortam oluşturmak,
  • Yatay ve dikey süreçlerde katılımcılığı sağlamak,
  • Mevzuat çerçevesinde akademik ve idari personele verilen her türlü görev ve sorumlulukların yerine getirilmesini sağlamak,
  • Öğrenci merkezli eğitim ve öğretimi sağlamak ve geliştirmek,
  • Sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri en üst düzeye çıkarmak,
  • Sosyal sorumluluk ve kamusal yarar sağlamaya yönelik faaliyetlere öncelik vermek,
  • Akademik ve idari personelin nitelik ve niceliğini en üst seviyeye çıkarmak,
  • Akademisyenleri ve öğrencileri ulusal ve uluslararası rekabete hazır hale getirmek,
  • Bulunduğu kente, yöreye ve bölgeye bilimsel, teknik ve mesleki nitelikte çok yönlü hizmet ve katkıda bulunmak (bilgi üretmek ve paylaşmak, proje yapmak, Danışmanlık hizmeti vermek vb.)
  • Bilimsel yayın ve etkinlikleri en uygun düzeye ulaştırmak
  • Uluslararası ve Ulusal (TÜBİTAK, BAKA, Kalkınma Bakanlığı vb.) ve ortak bilimsel projeler üretmek ve uygulamak,
  • Uluslararası ve Ulusal bilimsel ve sanatsal etkinlikler düzenlemektir.‍
 
SDÜ Kurumsal Dönüşüm Rehberi için tıklayınız.
Dekan Prof. Dr. Ali TÜRK
Komisyon Başkanı Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK (Dekan Yardımcısı)
Komisyon Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Buket ÇAPALI
Komisyon Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Kübra SÜMER HAYDARASLAN
Komisyon Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Gizem DİNÇ
Komisyon Üyesi Arş. Gör. Ebru ALA
Komisyon Üyesi Arş. Gör. Büşra KUTLU
Komisyon Üyesi Arş. Gör. Halil İbrahim ÇELİK
Birim Sekreteri Fakülte Sekreteri Zühal Sema BARDAK
İdari Personel Temsilcisi Meral TATLI
Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN
 
Dekan Prof. Dr. Ali TÜRK
AR-GE'den Sorumlu Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Komisyon Üyesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Kübra SÜMER HAYDARASLAN
Komisyon Başkanı Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Üye Arş. Gör. Halime GÖZLÜKAYA
Üye Arş. Gör. Büşra KUTLU
Üye Arş. Gör. Halil İbrahim ÇELİK
Üye Fakülte Sekreteri Zühal Sema BARDAK
Komisyon Başkanı Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Üye (Bölüm Başkanı) Prof. Dr. Ş. Gülin BEYHAN
Üye (Bölüm Başkan Yardımcısı) Doç. Dr. Nalan Damla YILMAZ USTA
Üye (Bölüm Başkanı) Dr. Öğr. Üyesi Mert ÇAKIR
Üye Fakülte Sekreteri Zühal Sema BARDAK
Üye Birim Arş. Gör. Temsilcisi Ebru ALA
Üye Birim Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN
ADI SOYADI KURUMU GÖREVİ GÖREV SÜRESİ BİTİŞ TARİHİ
Recep İlker GÖK Isparta Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Müdür Yardımcısı 29.04.2026
Elif DİLMEÇ Isparta İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü Şehir Plancısı 29.04.2026
Muazzez ÖZTÜRK Isparta İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü Şehir Plancısı 29.04.2026
Elvan EROL Isparta İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü Mimar 29.04.2026
Caner ATASEVEN Mimarlar Odası Isparta İl Temsilciliği Isparta İl Temsilcisi / Mimar 29.04.2026
Halil ONAT Onat Planlama Isparta Firma Temsilcisi / Şehir Plancısı 27.10.2027
Esra ERDİNÇ Isparta Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Şehir Plancısı 29.04.2026
Gamze AKYOL SELEK Gamze AKYOL Mimarlık Ofisi Firma Sahibi / Mimar 29.04.2026
Birim Danışma Kurulumuz 29.04.2024 tarihli ve 589/04 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile oluşturulmuştur.
Doç. Dr. Nalan Damla YILMAZ USTA
Arş. Gör. Ebru ALA
Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK
Fakülte Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN
  • Mimarlık Bölümü Öğrenci Temsilcisi Ayşe TÜRKYILMAZ
  • Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN
  • Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrenci Temsilcisi Metehan AKSU
  •  

TOPLANTI TUTANAKLARI

 
Fakülte Yönetim Kurul Toplantısı düzenli olarak yapılmakta olup KVK kanunu kapsamında Fakülte Yönetim Kurul Kararlarına ait tutanaklara yer verilmemiştir.

EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ 

 1. Akdemik ve İdari personellerimiz için "Ergonomi Eğitimi" vermesi için Spor Bilimleri Fakültesi Dekanlığına yazı yazılmıştır. Eğitimin 2025 yılı içerisinde tamamlanması planlanmaktadır. (08.01.2024 Tarihli ve 660769 sayılı yazı) 
2.  İdari Personel ve Yönetim Arasında Yıl Sonu Değerlendirme Toplantısı ( 07.11.2025 Tarihli ve 1146037 sayılı yazı)                  
 3. Toplumsal Katkı Kapsamında 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Mücadele Kapsamına Etkinlik (07.11.2025 Tarihli ve 1146016 sayılı yazı)  
4. Toplumsal Katkı Kapsamında Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi Talep Edilmesi (07.11.2025 Tarihli ve 1145991 sayılı yazı)                                                                                                        

1. 11 Nisan 2025 tarihinde Mimar Sinan Haftası Etkinlikleri kapsamında Öğr. Gör. Çetin KORUK eşliğinde "Ritim ve Perküsyon Atölyesi"’ etkinliği düzenlenmiş olup eğiticilerin ritim ve perküsyon teknikleri konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmıştır. (Kanıt Linki)

TOPLUMSAL KATKI FAALİYETLERİ‍

 

‍ 

RAPORLAR

 
‍ 
‍ 
 

İŞ BİRLİKLERİ / PROTOKOLLER / ANLAŞMALAR

Dernek Anlaşması I (İş Birliği Protokolleri Bölümünde de gösterilmiştir)
Dernek Anlaşması II (İş Birliği Protokolleri Bölümünde de gösterilmiştir)

AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI

İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI

 

 

S. No

Öneri Birimi/Kaynak Öneri Tarihi Öneri/Gerekçe İyileştirme

 

İyileştirme Tarihi

 

18

Fakülte Sekreteri Zühal Sema BARDAK

2025 Fakültede oluşan atık maddelerinin geri dönüştürülerek yeniden kullanılmasını sağlamak, çevre bilincini artırmak amacıyla geri dönüşüme gönderiminin yapılması

Atık yönetimi ve geri dönüşüm sürecinin etkinliği artırılarak sürdürülebilir uygulamalar gerçekleşmiştir.

Meta iyileştirme yöntemiyle ve 2024 Ar-ge raporu sonuçlarında zayıf yönler fırsatlar oalark PUKO döngüsü sonıcundaki eksiklikler giderilerek daha verimli hale getirilmiş ve sürdürülebilr uygulamalar güçlendirilmiştir.

( Kanıt Linki)

2025

17

Birim Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN

2025

Birim öğrenci temsilcisinden gelen talep doğrultusunda öğrencilerin sosyal ortam ve grup çalışması amacıyla masa ve oturma düzeni olan uygun bir alan talep edilmiştir

Öğrencilerin sosyal ortam ve grup çalışması amacıyla ortak bir alanın olması öğrencilerimiz için kolaylık sağlayacaktır. Bu doğrultuda söz konusu öneri uygun bulunarak geekli düzenleme yapılmıştır. 

(Kanıt Linki

2025

16

Birim Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN

2025

Fakültemiz öğrencilerinden gelen talep doğrultusunda mimari proje derslerinde kişisel atölye sistemine geçilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.

Mimari proje derslerinde kişisel atölye sistemine geçilmesi ile öğrenci ve öğretim üyelerimizin notlama, dokümantasyon ve jüri süreçlerinin uzun zaman alması gibi olumsuzlukların giderileceği öngörülmektedir. Öğrenci ve öğretim üyelerimizin söz konusu sisteme geçilmesinden memnuniyet duydukları gözlenmektedir.

(Kanıt Linki)

2025

15

Birim Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN

2024

Fakültemiz öğrencilerinden gelen talep doğrultusunda Üniversitemiz Kütüphanesinde proje çizimlerinde kullanılabilecek bir ışıklı masaya ihtiyaç duyulmaktadır.

Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızdan öğrencilerimiz için kütüphanede kullanılmak üzere ışıklı masa yapılması talep edilmiş olup, söz konusu ışıklı masa Üniversitemiz Kütüphanesinde öğrencilerimizin kullanımına sunulmuştur.

(Kanıt Linki)

2025

14

Birim Öğrenci Temsilcisi Melisa ÖZKAN

2024

Fakültemiz Şehir ve Bölge Planlama öğrencileri tarafından proje derslerinin teslim/sunumunun final sınav takviminde ilk hafta yapılması talep edilmektedir.

Öğrencilerimizin isteği doğrultusunda final sınav programında proje teslim/sunum tarihlerinin ilk haftaya yerleştirilmiş ve bundan sonraki süreçte programlar hazırlanırken bu duruma dikkat edilmesi kararlaştırılmıştır.

(Kanıt Linki)

2024

13

Doç. Dr. Şirin Gülcen EREN

2024

Fakültemiz Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Bölge Planlama Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Şirin Gülcen EREN’in "YÖKSİS Uluslararası Patent Yeni Kayıt" kısmının Seçim Kutusu seçeneklerinin çoğaltılması, başvurulan patent kurumunun ismi yazılabilecek şekilde sistemde seçenek düzeltmesi yapılması ve Türk Patent ve Marka Kurumu dışındaki başvuruların da Akademik Teşvik hesaplama sistemine dâhil edilmesi talep edilmektedir.

Öğretim üyemizin isteği doğrultusunda Türk Patent ve Marka Kurumu dışındaki kurumlar YÖKSİS’deki “Patent ve Faydalı Model Kayıt Ekleme” kısmında tanımlı hale getirilmiştir.

(Kanıt Linki)

2024

12

Dr. Öğr. Üyesi Mert ÇAKIR

2024

Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencilerinin kullandığı sınıflarda projeksiyonlara ihtiyaç duyulmaktadır.

Sınıflarda kullanılan projeksiyonların değiştirilmesi ile ilgili Fakülte Sekreterine Peyzaj Mimarlığı Bölüm Başkanı tarafından sözlü talepte bulunulmuştur. Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda sınıflara projeksiyon cihazları yerleştirilmiştir. 

(Kanıt Linki)

2024 birim Ar-ge raporu sonuçları ve araştırma geliştirme faaliyetleri kapsamında da Bilgi Teknolojileri ve Sistemleri Altyapısını Güçlendirmek adına iyileştirme söz konusu olmuştur. 

(Kanıt Linki) 

2024

11

Oğuzhan Kürşat UÇAR

2024

Birim Web Sayfalarındaki Kalite Çalışmaları Bölümlerinin ihtiyaca uygun ve karşılaştırılabilir bilginin paydaşlara aktarılmasına uygun şekilde düzenlenerek temel konu ve başlıkların sabit hale getirilmesi, böylelikle aktarılan bilgilerin birim içi ve birimler arası karşılaştırılabilirliğinin sağlanması ve sonuç olarak paydaş etkileşiminin arttırılması önerilmektedir. 

Bil. İşl. Oğuzhan Kürşat UÇAR'ın önerisi Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğüne resmi yazı ile iletilmiştir. Kalite Koordinatörlüğümüz, birimlerin web sayfalarında paylaşması gereken konu başlıklarını bildiren bir yazı ile cevap vermiştir. 

(Kanıt Linki)

2024

10

Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK

2024

Birim kalite çalışmalarıyla ilgili yazışmaların ve işlemlerin takibi için Fakültemiz bünyesinde Kalite Birimi’nin kurulması önerilmektedir.

Kalite çalışmalarıyla ilgili yazışmaların ve işlemlerin takip edilmesi için Kalite Ofisi’nin kurulması ve Oğuzhan Kürşat UÇAR’ın Kalite Ofisi ve Birim Web Sayfası Sorumlusu olarak görevlendirilmesi kalite süreçlerinin düzenli bir şekilde ilerlemesine olumlu katkılar sağlamıştır.

(Kanıt Linki)

2024 birim Ar-ge raporu sonuçları ve araştırma geliştirme faaliyetleri kapsamında İdari personelin sayısını artırmak ve niteliğini geliştirmek adına iyileştirme söz konusu olmuştur.

(Kanıt Linki)

2024

9

Fak. Sek. Gülsevin YİĞİT

2024

Kantinden gelen yemek kokularının ve gürültülerin öğrencilerimizi ve personelimizi rahatsız etmemesi için kantin ve derslikler arasının kapatılması önerilmektedir.

Öğrencilerimizin ve personelimizin kantinden gelen yemek kokuları ve gürültülerden duyduğu rahatsızlık giderilmiştir. Bu doğrultuda özellikle ramazan aylarında kantinden gelen yemek kokularının rahatsızlık oluşturması sorunu çözülmüştür. Öğrenci ve personelimizden konuyla ilgili olumlu dönüşler alınmaktadır.

(Kanıt Linki)

2024

8

Fak. Sek. Gülsevin YİĞİT

2023

Fakültemiz öğrencilerinin proje jürilerinde sınıfların önünde beklerken eşyalarını koyabilecekleri saklama alanlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda sınıflar arasındaki koridorlara kapaklı dolaplar yapılması önerilmektedir.

Öğrencilerimizin proje jürilerini beklerken eşyalarını koyabilecekleri dolapların bulunması, stresli ve uzun bekleme sürelerinde işlerini kolaylaştırmaktadır. Öğrencilerimizin dolapları yoğun şekilde kullandıkları gözlenmekte ve bu konuda onlardan olumlu geri dönüşler alınmaktadır.

(Kanıt Linki)

2023

7

Doç. Dr. İlker ERKAN

2023

Mimarlık, Şehir Bölge Planlama ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin proje çalışmalarının ve ders çıktılarının daha sağlıklı ve doğru şekilde sergilenmesini sağlamak için bir sergi alanının kurulması önerilmektedir.

Öğrenci projelerinin ve ders çıktılarının sergilenebilmesi için uygun bir alan oluşturulmuş olup, söz konusu alanın koşullarında gereken iyileştirmeler yapılmıştır. Sergi alanı kısa sürede kullanılmaya başlamış ve öğrencilerimizden olumlu geri dönüşler alınmıştır.

(Kanıt Linki)

2023

6

Doç. Dr. Seda ŞİMŞEK

2023

Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencilerinin projelerinden artan malzemeler ile kullanmadıkları diğer malzemelerin fakülte içinde paylaşımının sağlanması ve atık malzemelerin değerlendirilmesi için bir atölye oluşturulması önerilmektedir.

Öğrencilerimizin atık malzemeleri değerlendirebilmeleri ve fazla malzemelerini paylaşmaları için bir geri dönüşüm atölyesi kurulmuş olup, söz konusu alanın koşullarında gereken iyileştirmeler yapılmıştır. Atık malzemelerin değerlendirilmesiyle hem tasarrufun hem de paylaşımın artmasını sağlayan geri dönüşüm atölyesi, Fakültemizdeki önemli bir ihtiyacı karşılamaktadır.

(Kanıt Linki)

2023

5

Fak. Sek. Belgin ÇEKİN

2022

Engelli öğrenci, personel ve misafirlerimiz için uygun fiziki koşulların sağlanarak Fakültemizin engelsiz yaşam alanına dönüştürülmesi gerekmektedir. Bu bağlamda Erişilebilirlik Belgesinin alınması için gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir.

Fakültemizin fiziki koşullarında yapılan iyileştirmelerin sonucu olarak Isparta Valiliği Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Komisyonu tarafından 03.11.2022 tarihinde Fakültemize "Erişilebilirlik Belgesi" verilmiştir.

(Kanıt Linki)

2022

4

Birim Danışma Kurulu

2022

Birim Danışma Kurulumuzun önerileri doğrultusunda stajlarla ilgili gerekli düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.

Birim Danışma Kurulumuzun önerileri doğrultusunda staj iş akış şemamız yeniden düzenlenmiştir.

(Kanıt Linki)

2022

3

Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞİMŞEK TOLACI

 

Fak. Sek. Belgin ÇEKİN

2021

Mimarlık, Şehir Bölge Planlama ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencilerinin proje çalışmalarının daha sağlıklı ve doğru şekilde sergilenmesini sağlamak için ayaklı panoların yapılması önerilmektedir.

Öğrenci projelerinin sergilenmesi için katlanabilir, portatif ve ergonomik panolar yapılması süreci tamamlanmış olup, beklenen memnuniyet ve faydanın sağlandığı gözlenmiştir.

(Kanıt Linki)

2021

2

Doç. Dr. İlker ERKAN

2021

Fakültemiz bünyesinde bulunan ekipmanların öğrencilerin kullanımına sunulabileceği bir laboratuvarın oluşturulması önerilmektedir.

Mimarlık fakültesi bünyesinde açılan laboratuvar neticesinde lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri laboratuvarda bulunan tüm cihazları hem eğitimlerinde hem de bilimsel çalışmalarında kullanmışlardır. Yapılan çalışmalar sonucunda projeler hayata geçirilmiş ve makaleler uluslararası dergilerde yayınlanmıştlr. Lisans öğrencilerinin mimari eğitimlerinde pozitif yönde gelişim gözlemlenmiştir.

(Kanıt Linki)

2021

1

Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞİMŞEK TOLACI

2021

Yapılan ilk idari personel toplantısında personelin Kalite Kültüründen uzak olduğunun tespit edilmiş olması ve uygulamalı olan fakülte eğitim öğretiminden hiç yararlandırılmamış olmaları sebebiyle idari personelin sürece dahil edilmesi önerilmektedir.

Toplantılar ve etkinliklerin sonucunda, idari personele Kalite Güvence sistemi içerisindeki önemli rolleri ve farkında olmadan sağladıkları katkı aktarılmıştır. Aynı kapsamda gelişim gösterebilmek için düşünme denemeleri yapılmıştır. Kaliteye Geliştirme Sürecine ne gibi katkılar sağlayarak daha aktif bir yol izleyecekleri aktarılmış, beklentiler ve hedefler belirtilmiştir. Bir sonraki toplantıda çalışmaların takibi yapılmaktadır. Tüm yazışma ve gerçekleştirme sürecine dahil oldukları etkinliklerde, sonuç ürünleri, kıymetli birer katılımcı olarak takip etmeleri, yıllarca aynı binada olup teğet geçtikleri üretimlerle tanışma, kültürel bir etkinliğe dahil olma, sanatla iç içe olmaları için fırsatlar sağlanmış ve sağlanmaktadır.
Toplantılar bireysel etkileşimi kuvvetlendirmiş, sorunların konuşulması, çözüme ulaşması ve motivasyonun sağlanmasında yardımcı olmuştur. 

(Kanıt Linki)

2021
 

DİĞER

Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mentorluk ve Mezun İletişim Sistemi Esasları

1. Amaç ve Kapsam
* Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencilerinin akademik, kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek.
* Öğrenciler arasında dayanışmayı ve deneyim aktarımını teşvik etmek.
* Öğrenciler ile öğretim elemanları arasında yapılandırılmış ve etkin bir mentorluk sistemi oluşturmak.
* Bu öneri, üniversiteye kayıtlı lisans öğrencilerini, mentorluk sürecine dâhil olacak öğretim elemanları ve mezun mentorleri kapsamaktadır.


2. Mentorluk Sisteminin Yapısı
Danışmanlar:
* Süleyman Demirel Üniversitesi’nin tam zamanlı öğretim elemanlarından oluşur.
* Danışmanlara, mentorluk sürecini yönetmeleri, öğrencilerin ihtiyaçlarını izlemeleri ve onlara rehberlik yapmaları önerilmektedir.


Mentorler:
* Mentorler, öğrenciler arasından bir üst sınıfta bulunan ve belirli kriterlere uygun kişiler olarak belirlenir.
* Mentorlerin, alt sınıflardaki mentilerine bilgi ve deneyim aktarmaları ve rehberlik yapmaları beklenir.


Mentiler:
* Mentiler, mentorluk sürecinde rehberlik alacak öğrencileriden oluşur.


3. Mentorluk Belirleme ve İzleme Süreci
Belirleme Süreci:
* Bölüm başkanlıkları, öğrencileri danışmanlara eşit sayıda atar.
* Her öğrencinin mentorü, öğrenci numarasının son rakamına göre bir üst sınıftan belirlenir.
* Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin her yıl danışman gruplarına belirleme sürecine göre eklenmesi önerilir.


Danışmanların Görevleri:

* Danışmanlar, mentorluk sistemini tanıtmak için bilgilendirme toplantıları düzenler.
* Danışmanların, öğrencilerin akademik başarılarını izlemeleri ve gelişim alanlarıyla ilgili rehberlik yapmaları beklenir.
* Danışmanların, mentorluk sürecinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla öğrenci bilgi sistemi danışmanlık görüşmeleri modülüne düzenli veri girişinde bulunmaları önerilir.
* Mezuniyet yaklaşan öğrencilere, mentorluk sürecine devam edebilmeleri için mezun bilgi sistemine kaydolmaları gerektiği hatırlatılır.

Mentorlerin Görevleri:
* Mentorlerin, alt sınıflardaki mentilerine bilgi ve deneyim aktarmaları ve rehberlik yapmaları beklenir.
* Mentorlerin, mentilerinin karşılaştığı zorluklar karşısında destek sunmaları ve çözüm yolları geliştirmeleri önerilir.

4. Mezuniyet Sonrası Mentorluk
* Mezun öğrencilerin, mentorluk sistemine dahil olarak mentor rollerini sürdürmeleri önerilir.
* Mezun mentorlerin, yeni öğrencilere akademik ve mesleki deneyimlerini aktararak rehberlik yapmaları beklenir.


5. Sürecin Takibi ve Değerlendirilmesi
* Bölüm başkanlıkları, danışmanların mentorluk sürecini etkin bir şekilde yürütüp yürütmediklerini izler.
* Yıllık geri bildirim toplantıları düzenlenir, öğrenci, mentor ve danışmanlardan gelen geri bildirimlere dayalı iyileştirmeler yapılır.
* Toplanan verilerin, mentorluk sisteminin etkinliğini artıracak şekilde geliştirilmesinde kullanılması önerilir.

 

 

BİRİME ÖZGÜ UYGULAMALAR